بهترین کابل تایپ c فست شارژ چیست؟

فست شارژ یکی از تکنولوژی های جدید و پر سر و صدای کنونی است که تاکنون توانسته بخش بزرگ بازار موبایل های هوشمند را به دست بیاورد. اگر توجه کرده باشید برای استفاده از فست شارژ لازم است از کابل مخصوصی مثل کابل تایپ C استفاده کنید. در ادامه با ما همراه شوید تا به طور کامل در مورد استفاده از فست شارژ و بهترین کابل تایپ C فست شارژ صحبت کنیم.

چرا از فست شارژ استفاده می کنیم؟

معنای واژه فست شارژ به زبان عامیانه شارژ سریع است که مفهوم شارژ دستگاه در سریع ترین زمان ممکن را به ما القا می کند. اینکه بتوانید با صرف زمان کوتاه و بدون تلف کردن وقت تلفن همراه یا تبلت خود را شارژ کنید، قابلیتی است که این تکنولوژی در اختیار شما قرار می دهد. اما فست شارژ در هر دستگاه به گونه خاصی عمل می کند و استانداردهای همه شارژر ها و کابل های فست شارژ مثل هم نیست؛ قطعا عملکرد بهترین کابل تایپ C فست شارژ با یک کابل شارژر لایتنینگ تقلبی یکسان نیست.

تکنولوژی فست شارژ برای افزایش سرعت شارژدهی باید یکی از فاکتورهای آمپر (جریان) و ولتاژ را افزایش دهد؛ چرا که حاصل ضرب جریان و ولتاژ توان شارژدهی را مشخص می کند. اغلب شارژرهای فست شارژ با تمرکز بر ولتاژ باعث افزایش توان شارژر می شوند.

برای اینکه بتوان از آداپتورهای فست شارژ استفاده کرد، لازم است باتری و کابل شارژر قادر به انتقال توان مورد نظر باشند. معمولا کابل های تایپ B با آداپتور فست شارژ هماهنگ نیستند و به این منظور باید از کابل تایپ C یا لایتنینگ اپل استفاده کنید. بهترین کابل تایپ C فست شارژ امکان انتقال شارژ به صورت ایمن، سریع و برخی مزایای دیگر را ارائه می کند.

انواع متداول فست شارژ

پشتیبانی از فست شارژ ابتدا با IPhone 8 شروع شد اما اپل در نسخه های بعدی موبایل های خود کماکان از آداپتورهای با توان کم استفاده کرد. اما اکنون شاهد این هستیم که تمام برندهای تلفن همراه از فست شارژ های مختلفی استفاده می کنند که هر کدام ویژگی منحصر به فرد خود را دارند.

فست شارژ آیفون

آیفون از فست شارژ USB Power Delivery استفاده می کند که قادر است 50 درصد باتری را در مدت کمتر از نیم ساعت شارژ کند. این تکنولوژی با نرم افزار موبایل های آیفون هماهنگ است و باتری سازگاری کافی نشان می دهد. توان شارژرهای اپل ممکن است تا 100 وات هم افزایش یابد.

فست شارژ سامسونگ

یکی دیگر از اولین برند هایی که به تکنولوژی فست شارژ روی آورد، سامسونگ بود. سامسونگ در ابتدا از بهترین کابل تایپ C فست شارژ بهره مند بود که همین باعث شد خیلی سریع بتواند رضایت کاربران را نسبت به شارژ موبایل های خود به دست آورد. موبایل های این شرکت از پردازنده های اسنپ دراگون استفاده می کنند که استانداردهایی مطابق با باتری و کابل فست شارژ دارد.

استاندارد های فست شارژ سامسونگ از محبوبیت بیشتری برخوردارند و به همین دلیل شرکت هایی مثل هواوی، وان پلاس، شیائومی و … نیز از کابل تایپ C و فست شارژهایی با این تکنولوژی بهره می برند. در بسیاری از محصولات این شرکت ها، به دلیل معایب جک 3.5 از پورت تایپ C برای اتصال هندزفری استفاده می شود.

تجهیزات مورد نیاز فست شارژ

برای اینکه بتوان از تکنولوژی فست شارژ در موبایل ها و تبلت ها استفاده کرد علاوه بر مدارهای خاص، لازم است کابل مخصوص، چیپست مخصوص در پردازنده، آداپتور و باتری مناسب استفاده کرد. چالش برانگیزترین مسئله در فست شارژ حفظ دمای پایین باتری بود تا عمر آن کاهش نیابد؛ به همین جهت برای سازگاری موبایل با فست شارژ و استفاده از از بهترین کابل تایپ C فست شارژ برای حفظ ایمنی موبایل ضروری است.

ممکن است بپرسید چرا بر روی کابل تایپ سی باکیفیت تمرکز می کنیم؛ علت این مسئله آن است که کابل های تایپ سی تقلبی در بازار وجود دارند که عملکرد مناسب و ایمنی ندارند. علاوه بر این کابل های تایپ سی اورجینال مزایایی دارند که هیچ یک از انواع کابل های شارژر از آن بهره نمی برند.

مزایای بهترین کابل تایپ C فست شارژ

مهم ترین مزایای بهترین کابل تایپ C فست شارژ شامل:

  • تقارن: دو شاخه USB تایپ C برگشت پذیر و دو طرفه است؛ یعنی برای واردن کردن کابل به پورت USB لازم نیست به آن نگاه کنید چرا که هر دو طرف آن یکسان است.
  • دوام مناسب: کابل های تایپ C طول عمر بیشتری نسبت به سایر انواع کابل ها دارند و توانایی مقاومت در برابر 10000 چرخه ورود و خروج شارژ را دارند. طراحی این کابل ها به گونه ای است که سیم نزدیک به USB امکان خراب شدن ندخواهد شد.
  • سرعت: سرعت شارژ و انتقال اطلاعات در کابل تایپ C بسیار بالاست و امکان انتقال اطلاعات با سرعت 40 گیگابیت بر ثانیه را نیز دارد. در صورتی که دستگاه و آداپتور شما از استانداردهای این کابل پشتیبانی کند، شما یک فیلم 8 گیگابایتی را تنها در کمتر از 10 ثانیه منتقل می کنید. همچنین در برخی موارد این کابل ها قادر به انتقال توان 127 وات نیز هستند که سریع ترین شارژدهی ممکن را به ارمغان می آورد.
  • پورت مستقل: کابل تایپ C اگر چه در تمام دستگاه های هوشمند رایج است، اما از یک پورت مستقل بهره می برد که باعث می شود امکان شارژ دو لپ تاپ مختلف با یک کابل را داشته باشیم.
  • پشتیبانی و سازگاری: به طور کلی استفاده از بهترین کابل تایپ C فست شارژ برای انواع موبایل ها و لپ تاپ ها در جهان پذیرفته شده است و تمام این دستگاه ها امکان اتصال به شارژر تایپ C را دارند. بنابراین در بسیاری از موارد لازم نیست به دنبال شارژر مخصوص بگردید و کافی است یک کابل تایپ C باکیفیت داشته باشید.
  • ایمنی: استانداردهای ایمنی کابل تایپ C بسیار پیشرفته است؛ به طوری که اگر موبایل شما یک کابل غیر ایمن یا بدافزار را شناسایی کند، اجازه اتصال شارژ و اطلاعات از طریق کابل را نمی دهد.

تفاوت کابل فست شارژ با معمولی چیست؟

علت اینکه توصیه می کنیم از کابل تایپ C فست شارژ استفاده کنید، این است که تفاوت در طراحی و استاندارد های این کابل ها با کابل های معمولی محسوس است. این کابل ها علاوه بر سرعت بالایی که در شارژ و انتقال اطلاعات دارند، ایمنی تلفن همراه شما را نیز حفظ می کنند و شما اصلاً  نگران باتری یا نرم افزار موبایل خود نخواهید بود.

برای خرید بهترین کابل تایپ C فست شارژ لازم است علاوه بر قیمت، به برند کابل و اعتبار فروشگاه نیز توجه کنید. خرید کابل اصلی از برندهایی مثل سامسونگ، شیائومی، Anker، Aukey، و Asus می تواند رضایت شما را جلب کند. پیشنهاد می کنیم با مراجعه به فروشگاه سایت جانبی از باکیفیت ترین کابل های تایپ C استفاده کنید. علاوه بر این اگر موبایل شما از تکنولوژی فست شارژ پشتیبانی نمی کند بهتر است از خرید شارژر فست شارژ خودداری کنید.

به فکر سرمایه‌گذاری هستی؟

با هر سطحی از دانش در سریع‌ترین زمان با آموزش گام به گام، سرمایه گذاری را تجربه کن. همین الان میتونی با لینک زیر ثبت نام کنی و ۱۰ درصد تخفیف در کارمزد معاملاتی داشته باشی

ثبت نام و دریافت جایزه
ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.