آموزش رایگان یا پولی؟

چندین ساله که در کنار برنامه نویسی، در زمینه آموزش فعالم. سایت تمرین رو همراه دوستم توی سال 94 راه اندازی کردیم که تقریبا الان همه ویدیوهاش رایگان هست؛ قبلا توی چند آموزشگاه یا به شکل عمومی و خصوصی دات نت، زامارین و انگولار تدریس می‌کردم تا اینکه مشغله هام زیاد شد و تقریبا تدریس رو رها کردم و چند وقتی هست پادکست کافه برنامه نویس رو با دوستم شروع کردیم.

ایده های فراوان و وقت اندک
ایده های فراوان و وقت اندک

توی چند مقاله اخیر که در ویرگول نوشتم و مواردی که برای آینده در ذهن دارم، مخصوصا Clean Architecture ، شدیدا احساس کردم این موضوعات نیاز به توضیح حین پیاده سازی داره، یعنی تولید ویدیوی آموزشی.
می‌دونم حداقل توی فیلد کاری خودم که دات نت و انگولار هست می‌تونم ویدیوی به دردبخور بسازم. طرحشو نوشتم ولی با خودم گفتم اگر قرار باشه چیز با کیفیتی تولید بشه، چند روز وقت میگیره و حتما باید کار اصلیم رو کم کنم و مرخصی بگیرم.
چرا باید رایگان اینکارو انجام بدم؟ صد البته دوست دارم رایگان باشه و آدمای بیشتری با چیزهایی آشنا بشن که چند وقت پیش خودم تشنه‌ی یادیگیریشون بودم. (این ویدیوها رو ببینید رایگان هستند و در تعطیلاتی که چند ماه قبل داشتم درستشون کردم)

برای شما

مثلا یک ویدیوی یک ساعته رو به قیمت صد هزارتومان برای فروش بذارم. اگر کسی نخره کار بیهوده ای کردم و از هدفم که دیده شدن مطالب و استفاده کردن از نظرات بقیه هست هم محروم شدم. بر فرض اگر ده نفر هم بخرن فقط ده نفر دیدن و ده نفر نظر دادن و من هم یک میلیون تومان در آمد داشتم ولی واقعا یک میلیون ارزش اینو داره که زحمت چند روزه ام فقط توسط ده نفر دیده و نقد بشه!؟
اگر صد نفر بخرن باز بهتره ولی واقعا موضوعی مثل Clean Architecture در دات نت یا مفاهیم پیشرفته در انگولار یا چیزهایی که به نظرم به فارسی کم هستند و آدم های کمتری هم دنبالش هستند صد یا هزار نفر خریدار داره؟

خلاصه اینکه با توجه به تجربه سایت «تمرین» که درآمد بدی هم نداشت ولی به دلیل مشغله توسعه پیدا نکرد، دوست دارم نظر شما رو برای تکرار این تجربه اینبار در ویرگول بدونم.

نویسنده مطلب: مرتضی دلیل

منبع مطلب

به فکر سرمایه‌گذاری هستی؟

با هر سطحی از دانش در سریع‌ترین زمان با آموزش گام به گام، سرمایه گذاری را تجربه کن. همین الان میتونی با لینک زیر ثبت نام کنی و ۱۰ درصد تخفیف در کارمزد معاملاتی داشته باشی

ثبت نام و دریافت جایزه
ممکن است شما بپسندید
نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.